Lapbookowe szaleństwo na lekcjach języka polskiego!

Lapbook to w wolnym tłumaczeniu „książka na kolanach”. 
Uczeń może go wykonać, dowolnie dobierając elementy, komponując z części logiczną całość, wyróżniając najważniejsze treści i chowając w koperty lub papierowe skrytki to, co uzna za warte odkrycia lub głębszej refleksji. W tworzeniu lapbooków nie ma ściśle określonych zasad. Ważniejsza jest tu fantazja, twórcze wykorzystanie papierowych materiałów i przedstawienie za ich pomocą wybranego zagadnienia.
Uczniowie klasy 6A i 5A rzetelnie wykonali prace na temat lektur: ,,Hobbit, czyli tam i z powrotem” oraz ,,Przygody Tomka Sawyera”. „Lapbooki z całego serca polecamy, bo kształtują wiele cennych umiejętności, a ich kolorowa i zróżnicowana forma jest bardzo atrakcyjna.
Zalet robienia lapbooków jest mnóstwo:
– jest to wspaniały sposób na naukę;
– powstają z nich książki tematyczne, do których zawsze można sięgnąć by zrobić „powtórkę materiału”;
– dzięki swoim interaktywnym fragmentom są o wiele bardziej atrakcyjne dla dzieci;
– dziecko wykonuje samodzielnie większość pracy;
– uczeń rozwija przeróżne umiejętności (czytanie, pisanie, rysowanie, logiczne myślenie, koncentrację, kreatywność, pogłębia wiedzę z tematu);
– lapbooki są kolorowe, przyciągają uwagę i dzieci chętnie do nich wracają;
– można wykorzystywać gotowe materiały jak również opracowywać je samodzielnie pod kątem umiejętności, zainteresowań i potrzeb dziecka.